Monday 12 April 2010

Selamat ulangbulan ke-6 (",)

Posted by Rayyan Fathi at 09:37



Assalamua'alaikum buat semua ammi, ammati, jaddi dan jaddati...

Rayyan dah lama tak update blog ini. Hehehe... sebab Ucu sibuk dan dia demam seminggu. Tapi pagi tadi ucu kata hanya orang yang sibuk saja yang ada masa. Jadi, dia pun nak buktikan yang dia sibuk hari ini, jadi dia adalah masa untuk update blog Rayyan hari ini. Hehehe...

Sebenarnya dalam masa enam bulan ini banyak sangat kenangan yang Rayyan dah lalui. Semalam 11hb April 2010 genaplah usia Rayyan enam bulan hidup sebagai khalifah Allah yang masih kecil di dunia ini. Ucu kata sekarang Rayyan is a little khalifah. :-)

Rayyan masih kecil. Banyaaaaaaaaaak lagi perkara yang perlu Rayyan pelajari. Azam Rayyan sempena ulangbulan yang keenam ini (Rayyan belum cukup setahun jadi tak boleh sebut ulangtahun,hehe...) Rayyan nak membesar sebagai anak yang baik, tak mahu susahkan Abi dan Umi, dan Rayyan nak jadi baby yang bijak. Dulu masa Rayyan dalam perut Umi, hari-hari Umi makan neurogain. Katanya untuk perkembangan otak Rayyan supaya jadi bijak. Jadi, sekarang Rayyan nak buktikan yang Rayyan akan jadi anak yang bijak.

Sekarang Rayyan dan pandai baca buku. Tapi entah kenapa setiap kali Rayyan tengok buku lembut yang diperbuat daripada kain tu, Rayyan rasa nak makan. Nampak sedapppppp sangat. Jadi, Rayyan pun 'baca' buku tu sambil gigit-gigit saja buku kain tu dengan lazat. nyummmmm....

Sekarang Rayyan dah boleh meniarap juga. Lepas ni Rayyan akan pandai merangkak dan lepas tu berjalan. Tapi Rayyan tak tahu macam mana rasanya nak merangkak dan berjalan tu. Sekarang ni pun Rayyan masih perlukan bantuan bila Rayyan meniarap kemudian bila nak kembali telentang, Rayyan kena minta bantuan. Tapi Rayyan belum pandai sebut "help! Help!" jadi, Rayyan nangislah jerlah untuk mohon bantuan.. Hehehe.. tapi Rayyan akan belajar dengan gigih untuk merangkak dan berjalan. :-)

UCu buat slide show gambar-gambar Rayyan yang dah penuh laptop Ucu...:) (Kalau lagu tu bunyi kuat sangat, boleh click pada gambar kecik kat bawah slide tu kemudian matikan soundnya).

Selamat malam semua.


Salam Sayang,
-Rayyan-

0 comments:

Post a Comment

 

Haris Rayyan Fathi Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez